CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, November 5, 2010

Happy Diwali + Happy Holiday

Happy diwali to all indian and happy holiday to all malaysian....:D

Nyaman sungguh dapat cuti 3 ari plus Mr Hubby pun cuti jgk esk..yehooo...selalu tuh asal sabtu je sure keje...so selalunya ari sabtu saya tinggal berdua ngan bdk kecik itu...tp cuti panjang kali nih takde planning apa-apa just menghabiskan masa di rumah sajork...but 1st day cuti tadi dapat la jgk jejalan sekitar s. alam and subang jaya..tuh pun dah petang baru kuar..sbb ari nih jumaat..around 6pm kitorg bergerak ke Stadium Melawati, Shah Alam sebab ada jualan IT ROCK!! di sana...Mr Hubby yang beria-ia nak ke sana kerana ada misi yang masih belum tercapai..so saya layankan saja..tp penjelajahan ke sana amat la sia-sia..sebab takde perkara yang menarik..setakat jual laptop, aksesori hp dan ada la bdk2 sekolah bt jamming dkt sana...yang pasti memekakkan telinga saya (sori dude...tp serius kena tempat la uols nak jamming)..tp Mr Hubby dapat jugak la rembat beg laptop sebab beg laptop dia dah hancuss...tak silap saya nih dah kali ke 5 beli beg laptop...bawa batu kot...tuh pasal beg jahanam...

Lepas solat maghrib kami teruskan penjelajahan santai kami...mcm biasa Mr Hubby tanya saya mau ke mana...erm...yg terlintas hanya la Subang Parade (fav place...dunno y) Mr Hubby pun proceed sbb nak pg Sunway Piramid terasa masa terlalu singkat plus nak cari parking is like h**l..empire rasa mcm malas je..;) So jalan-jalan di sana...terasa sungguh lama saya tak window shopping di hujung minggu..erm..lately nih rasa mcm malas nak menjengah ke sana...so selalu terperap di rumah or pegi tempat-tempat lain selain shopping complex..lepas masuk MPH...bdk kecik dpt 2 CD kartun (the barnyard & Chicken Run)...Mr Hubby pun dpt la merembat senaskhah dua buku...saya takde yg berkenan...hehehe...then saya jalan-jalan lagi mencari baju kurung utk ke majlis kenduri kawin di JB next week...biasa la pomp kan asal nak kenduri je takde baju...hehehe...memula mmg dah nak rembat la sepasang...harga dia pun reasonable la..tp bila Mr Hubby tgk smua tak ok...trs tak jd nak amik..sian akak tuh siap dah betulkan balik beads yg tercabut dkt baju tuh...last2 tak jadi...sori sis...hehehe

Jalan lagi n drop by ke kedai Ms. Read plak...ya saya suka membeli di sana sbb saya rasa bila beli di sana saya tak rasa down sangat sebab size saya masih ada..kalu saya pg kedai lain sure akak keciwa noks...size L pun mcm tak ikhlas je nak tambah kain...so at least dkt sini masih ada size yg lagi besar dr size pun ada...hehehe...semenjak bersalin saya SANGAT tidak kembali ke berat asal..dan terasa kepayahan utk menurunkan berat bdn..saya perlu berlapar tahap gaban utk turunkan 6kg...mati akak kalu mcm tuh..hehehe..memula saya mencuba sehelai blouse saja..harga pun ala2 ok je kan...then bila nak bayar Mr Hubby tanya...

Mr Hubby: satu je ke???
Saya: satu dah la..bulan awal g...;)
Mr Hubby: amik la satu g..amik kemeja ke..blh bt pg keje...
Saya: amik???blh tp abg belanja la...
Mr Hubby: iye la..amik la...
*zassss!!!!sepantas kilat saya memilih baju...hehehe...mak sukeeeeeeeeeeeeeeeee!!!

Kiranya penjelajahan yang tak berapa nak formal ini ari mendatangkan hasil yang agak memberansangkan...itu sebab suka kuar time Mr Hubby dah gaji...blh bt muka ala2 kesian...belek2 baju..pastu blah...then dia akan tanya..taknak ke..saya jawab taknak la..takde duit..dia akan ckp amik la satu kalu dah suka...wahhhhh!!!part nih mak suka...tp tu la saya nih..bila org dah offer mula dkt mata takde yang cantikk..tp ari nih mak redah je nyah...hehehe

p/s: esk mau sambung penjelajahan lg...kihkihkih..

No comments:

Post a Comment